Wednesday, August 13, 2008

Ujian.. Ujian.. Ujian...

Apa yang berlaku? Saturday lepas aku boring.. so bawa wife pergi lepak kat Casa dela Rosa, Cameron Highland. Kalau pergi Cameron Highland, memang ini jer tempat yang kami berteduh.. Untuk dijadikan cerita, semasa breakfast di restoren hotel tu jam 9.10 pagi.. Baru jer aku ambil makan; tetiba wife aku cakap handbag dia dah hilang dari table yang kami duduk.. Padahal aku tengok; orang yang makan dalam restoren tu ada ler lebih kurang 10 orang, 3 staff yang melayan.. 2 tukang masuk.. 1 manager.. Dalam erti kata lain cuma ada 16 orang jer dalam restoren tu..

Apa yang ada dalam handbag.. Hmm.. PDA.. Latest nokia phone.. few pen drive.. credit card.. dan beberapa barang lagi termasuklah mykid anak-anak aku ... Yang best part, walaupun kejadian berlaku di tempat persendirian; manager hotel macam tak kisah jer; padahal kami nie boleh dikatakan regular customer hotel tu..

Polis kami kena call sendiri.. Minta tengok CCTV pun ambil masa berjam-jam dengan pelbagai alasan.. So sepanjang pagi tu; tak der benda yang kami buat selain dari beri maklumat kepada polis.. Buat laporan dan sebagainya.. Nak kata nasib malang tu tak tahulah.. Tapi lepas buat laporan aku terus balik semula ke Penang.. Percutian weekend yang aku harap memberi ketenangan minda kepada aku berubah menjadi percutian yang tak dapat dilupakan..

Jika difikirkan memang aku tak puas hati dengan manager hotel tu yang sememangnya tidak bersungguh untuk membantu kami sebagai guest mereka yang baru kehilangan barang berharga dan penting di restoren persendirian mereka yang tidak sibuk langsung, yerlah cuma ada 16 orang termasuk staff.. memang tidak sibuk. Disebabkan Cameron highland tu kecik jer.. sebagai penduduk tempatan disana; aku harap dia adalah kenal polis yang boleh membantu kami.. tapi bila polis pun kami kena panggil sendiri untuk datang ke hotel tu.. Ntahlah.. aku rasa at least mereka patut tolong call polis untuk menunjukkan mereka prihatin dengan kejadian tersebut.. tapi..

Aku ada tanya ada ker kenal mana2 polis disana sebab Cameron Highland.. Naperler Mr Ben.. Aku ingat bila dah jadi manager kat sana; maka PRO akan bagus dan sedar bahawa CUSTOMER ialah KING...Ntahlah.. Kalau aku pun tension macam mana dengan wife aku yang mempunyai tahap risau yang tinggi.. Yang kehilangan banyak barang kenangan dalam handbag dia.. Sekurangnya trading ngajar tenang, bersabar, plan.. follow trend.. etc

Apapun lepas balik.. sampai penang around 9.30 mlm.. terus tidoo.. Esoknya aku terpaksa ambil EL.. Kena pergi Jabatan Pendaftaran... Pesuruhjaya sumpah.. JPJ.. Maybank.. Maxis... etc.. Sampai hari nie pun ada dua tiga benda lagi yang belum selesai..

Mungkin minggu depan baru dapat buat proper update dalam blog nie.. nampak apa yang 'minda aku' tu sedikit sebanyak memberi trend.. cuma aku tak dapat usha daily price direction; apapun the best strategy.. jangan lawan trend.. buat masa sekarang aku patut follow the bear trend till end..so macam mana aku tahu trend dah end?.. Bila aku tengok NEW LOW without NEW HIGH on latest BAR - suggest retracement dah complete.. Aku dah tak bayangkan price akan kiss Fibbo 50% pada ketika tu..

Bila aku tengok price buat NEW LOW tanpa new high dalam weekly CHART.. ini juga petanda buruk.. Aku determine trend cuma dengan dua cara..

1. Wave Trend..
2. Single Bar Trend..

No comments: