Sunday, June 29, 2008

My View.. For Next Week..

Dalam post aku kat sini aku sudah kenal pasti lokasi trend sekarang.. Sebagai general rule; anak mesti kena ikut bapak (Bigger tf alway rule small tf)..

Memandangkan trend dalam bigger tf (Weekly & Daily) masih Bulls.. The best entry biasanya at support level...

Good support level untuk daily ialah previous Ascending Triangle Chart pattern (210.xx) upper trendline.... Another good support weekly trendline...

Walaupun price dah test 210.xx on friday tapi disebabkan my entry is based on 1Hr tf and below (untuk limitkan my SL not more than 100 pips). Dan aku lihat 4Hr tf masih Bears masih valid dgn tiada tanda trend reversal lagi (ini yang aku nampak sekarang)... maka kalau ikut rules; anak kena ikut bapak - maka safe entry ialah untuk small tf (1hr & below) ; ialah SELL... until I see confirmation of BULL sign in 4Hr... Biasanya aku tunggu samada price form inverted head and shoulder, double bottom at 4hr tf or what ever sign of trend reversal patterns... Mungkin akan berlaku dekat previous ascending triangle on daily chart (210.xx)).. Jika ini berlaku; price akan test this week high sekali lagi..

So ini what im planing to see next week.. And ss usual; i will follow the price direction closely.. kalau ia bertetapan dengan opinion diatas.. im very happy but... the sad story aku kena pergi kursus... Im only be able to see chart on Thursday nite (Friday U.S Holiday rasanya - so NFP hari khamis hmmmm..)

Untuk U.S; economy data yang berkaitan dengan inflation akan bagi impact besar pada price movement memandagkan uncle ben sekarang dalam usaha mengurangkan inflation. Aku tahu economy U.S memang teruk pada kala nie.. tapi untuk tujuan trading; sebarang data yang memberi kesan kenaikkan inflation akan menyebabkan USD strong - sebab ia memungkinkan untuk uncle ben naikkan interest rate untuk membendung inflasi... Apa akan berlaku sekiranya growing data economy bagus - ini juga akan memungkinkan uncle ben naikkan interest rate..

Note: Minggu depan mulai 1 Julai 2008 - 3 Julai 2008; Bos tempat aku kerja hantar pergi kursus tempat terpencil.. So, i have dicided will not open any new position until im back from that kursus...

No comments: