Monday, June 16, 2008

Adakah aku akan bertambah sibuk lepas nie..

So dengan method baru nie... Maka akan bertambah satu lagi kerja aku... Apapun aku masih secara exclusively trade GJ... Oleh itu aku hanya akan buat proper analysis on GJ pair. Alamak, lupa plak; untuk pairs lain aku hanya open position based on Ibs or fibbo retracement... Tak perlu buat analysis macam pair GJ... Bak kata pepatah, trade what i see.. no emotions... robot trading.. yang penting jaga mm dan position size... jangan lupa stop loss... Pairs lain tu merujuk kepada majors such as G$, E$, $J, $chf; or EJ, AUS$.

Tapi untuk pairs kesayangan aku, GJ; entry bergantung pada analysis yang melibatkan fundamental trend iaitu direction of interest rate dan juga momentum analysis... Biasanya aku guna banyak weapon untuk attack GJ - antaranya chart patterns dan lain2 setups.

No comments: